AIK Banka, kao jedna od vodećih banaka u Srbiji, fokusirana je na izgradnju dugoročnih odnosa baziranih na sigurnosti i poverenju. Svaki minut nedostupnosti sistema predstavlja rizik za realizaciju prihoda, produktivnost i reputaciju među klijentima. Menadžment AIK banke prepoznao je neophodnost unapređenja i optimizacije postojećeg disaster recovery rešenja.
AIK Banka jedna je od vodećih banki u Srbiji koja je stabilnim poslovanjem stekla ugled pouzdane finansijske institucije, usmerene na potrebe svojih klijenata. Prateći korak s vremenom, banka već niz godina ulaže u razvoj digitalnih servisa i sigurnih rešenja u domenu elektronskog i mobilnog bankarstva.
Kao jedan od svojih strateških ciljeva, AIK Banka je postavila jačanje pozicije na domaćem i regionalnom tržištu kroz realizaciju kapitalnog učešća u Gorenjskoj banci a.d., a od aprila 2017. godine postala je potpuni vlasnik Alpha Bank Srbije ( kasnije preimenovane u Jubanku a.d.).
Zajedničkim snagama, dve banke su definisale nove tržišne ciljeve, pre svega u pogledu povećanja broja i kvaliteta usluga, optimizacije operativnih troškova i podizanja celokupnog poslovanja na viši nivo.
Međutim, AIK banka je istovremeno morala da se posveti i unapređenju IT infrastrukture, kao i integraciji u potpunosti različitih IT sistema dveju banaka.
AIK Banka je u toku svog poslovanja prošla više ciklusa obnavljanja IT opreme i prilagođavanja regulativnom okviru, te je bila u potrazi za pouzdanim partnerom koji ima potrebno iskustvo, stručnost i kapacitete za realizaciju najboljeg IT rešenja.
U februaru 2017. godine, AIK Banci smo u okviru inicijalne prezentacije predložili dve inicijative koje bi postale osnov procesa digitalne transformacije banke:
U ovoj inicijalnoj fazi saradnje, postignut je dogovor da se uđe u dalju razradu rešenja kako bi ono bilo maksimalno prilagođeno specifičnoj situaciji u kojoj se AIK Banka tada nalazila, tj. kompleksnom procesu preuzimanja Alpha Banke. U pitanju su bile dve institucije koje su na potpuno različite načine upravljale troškovima i imale sasvim drugačiji pirstup IT infrastrukturi I troškovima.
AIK Banka je u trenutku otpočinjanja saradnje već imala disaster recovery lokaciju koja je bila potpuno operativna. Međutim, manjak prostora za skladištenje i nedovoljna efikasnost sistema iz ugla skalabilnosti predstavljali su poprilične probleme.
Bilo je neophodno unaprediti postojeće rešenje. Neki od glavnih problema bili su:
Sa druge strane, Jubanka nije ni imala virtualizovan sistem, već veliki broj fizičkih servera stare generacije. Čuvanje istorijskih podataka Jubanke bio je jedan o suštinskih zahteva AIK Banke, što nije bio jednostavan zadatak s obzirom da su se ovi podaci nalazili kako lokalno, tako i u Atini.
AIK Banka je želela bolje disaster recovery rešenje koje bi bilo skalabilnije i sa optimizovanim troškovima.
Bilo je neophodno:
S obzirom da je slučaj AIK Banke bio složen i da je bilo neophodno uključiti više različitih aktera, celokupan proces saradnje trajao je 14 meseci. Ovo jeste neuobičajeno dugačak proces, ali su i okolnosti bile specifične.
Proces je bio podeljen u tri faze:
Najviše vremena odlazi na proces analize najefikasnijeg rešenja, kako bi sve uključene strane razumele prednosti implementacije. IT tim AIK banke, na čelu sa IT direktorkom Biljanom Atanasković, pokazao je da prepoznaje značaj i mogućnosti koje nove tehnologijemogu doneti unapređenju budućem poslovanja banke. kao i stručnost i posvećenost za realizaciju veoma zahtevnih IT projekata i promena.
U prvoj fazi Mainstream je analizirao IT infrastrukture obe banke i svoje zaključke i predloge izneo u okviru detaljnog business case-a. Na osnovu toga predloženo je optimalno disaster recovery rešenje hostovano u Mainstream Enterprise Cloud okruženju, kao rešenje za unapređenje infrastrukture i optimizaciju troškova. Nakon prezentacije i prihvatanja projekta od strane menadžmenta, prešlo se u fazu migracije i realizacije rešenja Sama migracija sistema se izvodi efikasno, prema detaljno definisanom planu i u ovom konkretnom slučaju je trajala svega četiri meseca.
Proces implementacije rešenja došao je sa nizom izazova, od kojih je većina bila direktno povezana sa tekućim aktivnostima spajanja Jubanke sa AIK Bankom i sa tehničkom migracijom koju je bilo nužno izvesti bez velikog ometanja ritma poslovanja.
Uz to, projekat eksternalizacije je zahtevao vreme: bilo je potrebno pripremiti dokumentaciju za regulatora IT tim AIK Banke je u kratkom vremenskom periodu morao da izvrši veliki broj aktivnosti u kratkom roku.
Hosting rešenje koje smo implementirali pokazalo se idealnim za specifičan slučaj AIK Banke. Uporednom analizom in-house rešenja i Mainstream hostovanog rešenja, zaključili smo da petogodišnje kumulativne uštede za kompletan projekat iznose 42%, što je odličan rezultat.
Uz Mainstream Enterprise Cloud (privatni cloud), omogućena je optimizacija IT troškova, pre svega usled prelaska sa CAPEX-a na OPEX. Zahvaljujući ovoj fleksibilnosti, omogućeno je bolje raspolaganje resursima i rasterećeno ulaganje u razvoj drugih segmenta poslovanja, što je bio i jedan od ključnih zahteva AIK Banke.
S obzirom da banka operiše sa poverljivim i osetljivim podacima, neophodno je da postoji visoka zaštita podataka. Čak i u najgorem scenariju poput gubitka dela ili kompletnog data centra, podaci su bezbedni zahvaljujući međusobnoj replikaciji data centra.
Potpisivanjem SLA (Service Level Agreement) ugovora sa AIK Bankom, kompanija Mainstream je u potpunosti preuzela brigu o infrastrukturi i svim podešavanjima, pružajući pritom naprednu podršku uz zagarantovanu stalnu dostupnost sistema, 24/7. Ovim je ostvaren je single point of contact, što je znatno pojednostavilo komunikaciju i olakšalo procese.
Kroz prikupljanje informacija i analizu kapaciteta postojeće infrastrukture, definisali smo preporuke za unapređenje i optimizaciju sistema kao osnove za planiranu digitalizaciju poslovanja.
Pogledajte studiju slučajaSa Enterprise Cloud platformom omogućen je kontinuirani rad Dynamics rešenja, dostupnost sistema 24/7, smanjena opasnost od nepredviđenih okolonosti,a sve to uz optimizaciju troškova.
Pogledajte studiju slučajaImate pitanja, ideju ili komentar?