Halo oglasi

“Halo oglasi” su već 24 godine prepoznatljiv brend koji je postao sinonim za oglašavanje. Prvi broj objavljen je u štampanoj formi 1995. godine. Danas, “Halo oglasi” drže titulu najtiražnijeg štampanog oglasnika na tržištu. Sa pojavom interneta, “Halo oglasi” osvojili su i digitalni prostor podigavši sajt www.halooglasi.com.

Ciljevi

  • Stabilizacija platforme i servisa „Halo oglasi“
  • Omogućiti skalabilnost sistema
  • Obezbediti visoko dostupan i pouzdan sistem 
  • Uspostaviti proaktivan pristup u pogledu održavanja i unapređenja performansi sistema 
  • Izgraditi strateško partnerstvo sa stručnim i pouzdanim provajderom radi daljeg unapređenja poslovanja

Pristup

  • Razbiti sve servise na manje komponente (mikroservise) kako bi se omogućilo skaliranje i samostalan razvoj svih pojedinačnih komponenti nezavisno, kao i visoku dostupnost (tzv. aktivna redundantnost)
  • Uvesti DFS sistem za veb servise u Microsoft sistemima zbog velike količine sadržaja
  • Implementirati pametno balansiranje saobraćaja (zaštita iz oblasti DDoS)
  • 24/7 monitoring sistema kojim je omogućen  mehanizam kontrole i sprečeno ispadanje sistema iz fukncije
  • Postaviti osnovu za kontinuirano unapređenje platforme

Rezultati

  • Stabilna platforma i visoko dostupni servisi
  • Poboljšano korisničko iskustvo (vreme učitavanja stranice sajta smanjeno je za 70%)
  • Uspostavljen proaktivan pristup kroz neprekidno nadgledanje platforme i mapiranje mogućih problema unapred
  • Skalabilan sistem koji može da isprati rast platforme
  • Dostupnost sistema, 24/7
  • Stalno dostupan strateški partner
  • Fleksibilnost i zadovoljstvo klijenta, i iz tehničkog i iz poslovnog ugla kroz partnerski odnos

“Halo oglasi” su već 24 godine prepoznatljiv brend koji je postao sinonim za oglašavanje.

Prvi broj objavljen je u štampanoj formi 1995. godine. Danas, “Halo oglasi” drže titulu najtiražnijeg štampanog oglasnika na tržištu. Sa pojavom interneta, “Halo oglasi” osvojili su i digitalni prostor podigavši sajt www.halooglasi.com.

 

 

Od tada je sajt prošao kroz više različitih promena, a sama platforma se kontinuirano unapređuje kako bi zadržala odličan nivo performansi i omogućila dalji rast poslovanja.

Cilj svake promene na sajtu bio je da se posetiocima pruži što ugodnije iskustvo pretrage onlajn oglasa, a da se pritom njihovi lični podaci adekvatno zaštite, odnosno da im se obezbedi sigurna interakcija sa sajtom.

Sa preko 2 miliona jedinstvenih posetilaca mesečno, “Halo oglasi” su postali jedna od najvećih kupoprodajnih berzi u Srbiji. Njihov posvećeni tim zaslužan je za stabilan rast i razvoj brenda, kao i za unapređenje odnosa i osluškivanje potreba svih uključenih strana – kako oglašivača, tako i korisnika. Svakoga dana, spoje se na desetine hiljada kupaca i prodavaca zahvaljujući veoma razvijenoj bazi oglasa.

Jedan od razloga uspeha “Halo oglasa” leži u njihovoj rešenosti da kontinuirano prate trendove i način na koji se menjaju potrebe i očekivanja korisnika.

Početak saradnje sa „Halo oglasima“

Krajem 2013. godine, “Halo oglasi”  obratili su nam se kako bi  se bolje upoznali sa našim timom stručnjaka, razmenili iskustva i izložili svoju trenutnu situaciju i prepreke u domenu IT-a.

U tom trenutku, “Halo oglasi” imali su još uvek staru aplikaciju koju je održavao njihov tadašnji partner, ali na neodgovarajućoj infrastrukturi. U pitanju je bio dvostruko nestabilan sistem koji je za posledicu imao loš rad aplikacije, česte probleme kao i ograničenje po pitanju skalabilnosti.

Jedan od  glavnih problema u tom trenutku  bilo je zapravo nerazumevanje sa tadašnjim partnerom i nemogućnost da iz te saradnje izvuku rezultate koji su im bili potrebni.

Tim “Halo oglasa” shvatio je da trenutne performanse platforme ne zadovoljavaju njihove potrebe i planove za budući rast. Bilo je jasno da su sazreli za promenu.

Olakšavajuća okolnost prvih sastanaka i pregovora o budućim okvirima saradnje bila je ta što su i “Halo oglasi” i kompanija Mainstream dve kompanije sa zavidnom reputacijom u svojim industrijama i profesinalnom pristupu poslu.  Ovo je ubrzalo proces uspostavljanja poverenja i otvorene komunikacije između dve strane, kao i prevazilaženja uobičajenih prepreki koje se neizostavno javljaju na početku saranje.

IT izazovi i specifični zahtevi “Halo oglasa”

“Halo oglasi” imali su problem sa dvostruko nestabilnom platformom. Platforma je bila nestabilna kako iz tehničkog (tj. programerskog) ugla, tako i iz ugla infrastrukture.

  • Primarni fokus bila je stabilizacija platforme i servisa “Halo oglasi”, kao i omogućavanje skalabilnosti sistema
  • Sekundarni fokus bilo je definisanje načina na koji će celokupan sistem moći da se kontinuirano nadgleda i proaktivno unapređuje

S obzirom na pređašnje negativno iskustvo “Halo oglasa” koje je podrazumevalo samo reagovanje partnera na probleme, tj. isključivo “gašenje požara”, ali ne i njihovu prevenciju – rešiti brigu o sistemu na duge staze bio je glavni cilj.

Kako bismo u potpunosti raščivijali trenutno stanje i precizno mapirali probleme, zajednički smo sagledali poslovni kontekst i širu sliku, a potom definisali kapacitete, moguće troškove i poslovne ciljeve.

 

Definisanje idealnog IT rešenja i njegova implementacija

Svaki klijent je priča za sebe, ali postoje određene faze i unapred definisani procesi koje koristimo kako bi osigurali da se svi rokovi ispoštuju, a dogovoreno rešenje u potpunosti zadovolji potrebe klijenta.

 

Proces definisanja idealnog rešenja odvija se u tri faze:

1. Definisanje potrebnog rešenja, upoređivanje ponuda i dostavljanje finalnih ponuda

2. Postizanje konačnog dogovora

3. Faza implementacije rešenja

Naša želja je uvek da iznesemo najbolji predlog, zasnovan na najboljim industrijskim praksama kao i da objektivno objasnimo šta su prednosti i mane svake alternative.

 

Kako bi se sistem stabilizovao i kako bi se unapredile njegove performanse, sa “Halo oglasima” dogovorena su sledeća rešenja:

  • Svi servisi će se razbiti na manje komponente (tzv. mikroservise) jer to omogućava skaliranje i samostalan razvoj svih pojedinačnih komponenti nezavisno, kao i visoku dostupnost (tzv. aktivna redundantnost)
  • Zbog velike količine sadržaja, uvešćemo DFS sistem za veb servise u Microsoft sistemima
  • Implementiraće se pametno balansiranje saobraćaja (zaštita iz oblasti DDoS)
  • 24/7 monitoring sistema koja unosi mehanizam kontrole i sprečava ispadanje sistema iz funkcije
  • Radiće se na kontinuiranom unapređenju platforme

U saradnji sa budućim programerima, definisali smo tehnologije koje će se koristiti i način na koji će se te tehnologije uposliti.

Potom sledi proces pre produkcije koji izgleda ovako:

  • Sistem se najpre podigne u minimalnom okruženju, bez visoke dostupnosti, gde se vrši validacija funkcionalnosti (tj. testira se sistem)
  • Diže se beta okruženje koje većinski reflektuje to kako će sistem izgledati (~99%) i tu se radi ozbiljni test opterećenja i test funkcionalnosti od strane svih
  • Nakon što je sistem temeljno istestiran i sve eventualne prepreke uklonjene, uz zeleno svetlo svih strana – planira se finalna faza, tj. puštanje u produkciju

U fazi produkcije radi se intenzivno praćenje i tzv. fine-tuning, a potom se ulazi u redovni režim rada.

U slučaju “Halo oglasa”, tranzicija je urađena relativno brzo. Bilo je potrebno malo jače od mesec dana da se sistem prebaci, a potom je uloženo dodatno vreme da se sistem dovede u potpuno stabilno i produktivno okruženje. Pritom je poboljšanje bilo vidljivo svaki mesec, a sva unapređenja su se radila na živom sistemu.

Efikasnost odabranog rešenja za “Halo oglase”

S obzirom da sajt www.halooglasi.com ima preko 2 miliona jedinstvenih posetilaca mesečno, neophodno je da izdrži veliko opterećenje saobraćaja, tj. veliki broj zahteva u malom vremenskom periodu.

Nakon unapređenja platforme, implementacije DFS sistema i zaštite iz oblasti DDoS, vreme učitavanja stranice sajta smanjeno je za do 70%, čime je poboljšano iskustvo posetilaca sajta. A kao rezultat toga produžilo se i vreme zadržavanja na sajtu.

Mikroservisi omogućili su rad na pojedinačnim komponentama, što je ubrzalo proces rešavanja eventualnih problema na infrastrukturi i otvorilo mogućnost bezbednog skaliranja. Ono što je još važnije, nova platforma koja je posebno skrojena prema potrebama “Halo oglasa” znatno je stabilnija u odnosu na staru.

Poređenja radi, na staroj platformi dešavali su se funkcionalni problemi i do nekoliko puta dnevno, dok je na novoj platformi ovaj broj značajno redukovan. Zahvaljujući stalnom nadgledanju platforme, Mainstream stručnjaci u stanju su da mapiraju mogući problem pre nego što se on zapravo desi.

Ipak, najveći pozitivni rezultati koji su proizišli iz saradnje sa “Halo oglasima”, ne ogledaju se u samom odabiru tehnologija, već u posvećenosti inženjera iz kompanije Mainstream i programera koji su bili unajmljeni od strane “Halo oglasa”, kao i u razumevanju menadžmenta klijenta koji je bio u stanju da sagleda širu sliku, tj. da gleda dugoročne ciljeve.

 


 

Kompanija Mainstream koristi tehnološki najnapredniju opremu u Srbiji i u svom timu ima stručne inženjere sa preko 15 godina iskustva. Ponosni smo na naše rezultate i na to što smo smo partner uglednog brenda kao što su “Halo oglasi”, te što smo u toku godina intenzivne saradnje ojačali i unapredili naše poslovno partnerstvo.

Ukoliko želite da saznate kako Mainstream može da pomogne Vašoj kompaniji, kontaktirajte nas na business@mainstream.rs ili popunite kontakt formu ovde.

"Halo oglasi" u brojkama

24
godina postojanja
2+
miliona jedinstvenih posetilaca mesečno
37
zaposlenih
24
različitih kategorija oglasa

Utisci o saradnji

“U Halo oglasima saradnju sa Mainstreamom definišemo kao insourcing, a ne kao outsourcing. Značaj posla koji obavljaju za poslovni model Halo oglasa kao i odnos između timova koji je mnogo bliži kolegijalnom nego klijentskom, uvek nas pozicioniraju sa iste strane stola. Strategija, ciljevi i rezultati su uvek na prvom mestu, a saradnja i podrška iznad one definisane ugovorima. Potpuno poverenje u kompetentnost, posvećenost i najbolje namere.”


Branimir Kulašević, Executive Director @ Halo Oglasi


Podelite

Pogledajte i druge primere

Gigatron

Gigatron, kao napredni e-commerce, fokusiran je na kontinuirano pružanje vrhunskog servisa svojim korisnicima. Sve veći broj operacija i informacija, kao i povremeni “peak-ovi” u poseti i saobraćaju, samim tim i u potrebnim resursima, ukazivali su na potrebu za pronalaženjem rešenja koje će omogućiti nesmetano funkcionisanje svih sistema i servisa.

Pogledajte studiju slučaja

Tehnomanija

Kreiran nov visokodostupan sistem koji nema single point of failure, uz garanciju uptime-a od 99,99% mesečno i 24/7 nadzor.

Pogledajte studiju slučaja

Заштићено: Kupujem prodajem

Pogledajte studiju slučaja

Gigatron, kao napredni e-commerce, fokusiran je na kontinuirano pružanje vrhunskog servisa svojim korisnicima. Sve veći broj operacija i informacija, kao i povremeni “peak-ovi” u poseti i saobraćaju, samim tim i u potrebnim resursima, ukazivali su na potrebu za pronalaženjem rešenja koje će omogućiti nesmetano funkcionisanje svih sistema i servisa.

Pročitajte više

Kreiran nov visokodostupan sistem koji nema single point of failure, uz garanciju uptime-a od 99,99% mesečno i 24/7 nadzor.

Pročitajte više

Нема исечка јер је ово заштићен чланак.

Pročitajte više

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam svoje mišljenje

Popunite formu