Kao regionalni lider, u oblasti distribucije i logistike, kompanija Nelt, ima konstantnu potrebu za inovacijama kako bi izašla u susret svojim klijentima, optimizovala poslavanje i ispratila nove poslovne trendove. U cilju unapređenja poslovanja kompanija je odlučila da zajedno sa pouzdanim partnerom sprovede Procenu digitalne zrelosti i kreira plan za buduće projekte na putu digitalne transformacije.
Nelt Co Beograd (Nelt) je osnovan 1992. godine kao preduzeće čija je osnovna delatnost trgovina. Tokom godina Nelt se razvio u vodeću kompaniju u oblastima: distribucije robe široke potrošnje, duvanskih i farmaceutskih proizvoda, logističkih usluga i trgovinskog marketinga u Srbiji. Kao neprikosnoveni lider na domaćem tržištu, usmeren je na širienje i na inostrana tržišta.
Tokom projektnih aktivnosti, Mainstream tim u saradnji sa Microsoft ekspertima, je sproveo procenu digitalne zrelosti sa fokusom na identifikaciju digitalnih inicijativa dualne transformacije, kao osnovne paradigme na putu digitalizacije klijenata.
Prikaz – Dualna transformacija
Na osnovu definisanog obima, projektni tim je prikupio podatke od klijenta, intervjuisanjem CxO pozicija, čije su informacije služile kao osnova za definisanje osnove za projekat procene digitalne zrelosti u kompaniji. Potom su sprovedeni sastanaci sa ključnim vlasnicima procesa i napravljenaje analize trenutnog i ciljanog nivoa digitalne zrelosti.
Nelt je vodeća kompanija u Srbiji u oblasti logistike i distrubucije i odlikuju je vrhunski stručnjaci, dobro razvijen i kvalitetan menadžmentski kadar. Dodatno, Nelt Group u svojoj organizacionoj strukturi ima sektor Strategije i Transformacije koji se vrlo uspešno bavi digitalizacijom i unapređenjem poslovanja.
Svojim stabilnim poslovanjem stekla je ugled pouzdanog poslovnog partnera usmerenog na potrebe svojih klijenata. Prateći korak sa novim tehnologijama kompanija je odlučila da ulaže u proces digitalizacije. Digitalna transformacija predstavlja proces u kome se uvođenjem različitih digitalnih tehnologija kreiraju ili modifikuju postojeći poslovni procesi, kultura i očekivanja klijenata, a sve u cilju ispunjenja poslovnih ciljeva i zahteva tržišta. Kompanija Nelt, kao jedan od lidera u inovacijama na domaćem tržištu distribucije i logističkih usluga, započela je proces digitalizacije svog poslovanja.
Mainstream poseduje dugogodišnju saradnju sa Nelt Group, i prepoznat je kao pouzdan partner koji je pružio podršku kompaniji u procesima:
Nakon pomenutih uspešnih projekata, logičan sled bilo je sprovođenje sveobuhvatne procene digitalne zrelosti kompanije i kreiranje plana za naredni period. Zaključak do koga su Mainstream i Nelt tokom ove analize došli bio je da je moguće dodatno pojednostaviti procese, uštedeti vreme i povećati produktivnost uvođenjem adekvatnih promena i digitalizacijom.
Održan je kick off sastanak na kome su se definisale organizacione jedinice i procesne oblasti koje će biti u fokusu analize. Nakon toga, koraci koji su usledili bili su:
Mainstream je razvio svoju metodologiju za ovaj tip analize, a koja je bazirana na Microsoft-ovoj metodologiji digitalne transformacije i četiri ključna stuba:
Prikaz – Metodologija digitalne transformacije
Tokom analize sprovedena je procena svih ključnih poslovnih procesa, identifikovani su trenutni problemi kao i željeno stanje i na osnovu toga se inicijative kategoriše u jedan od stubova i određuje mu se nivo zrelosti. Ocene zrelosti kreću se od 1-5: 1-Kašnjenje; 2- Prilagođavanje; 3-Praćenje; 4-Inoviranje i 5-Liderstvo.
Prikaz – Nivoi digitalne zrelosti
Ceo projekat sproveden je iz 3 faze:
Na osnovu eksternih i internih inputa kao i identifikovanim nivoima zrelosti i željenim područijima za buduća unapređenja identifikovano je 80 oblasti za digitalno unapređenje. Na osnovu identifikovanih predloga oblasti za digitalno unapređenje nakon analize sa timom za Strategiju i transformacije 46 inicijativa odabrano je za dalju procenu. Kao rezultat još jedne radionice sa S&T timom, konsultacija sa subject matter expertima iz inostranstva i odlučivanja o važnosti inicijativa i lakoći njihove implementacije određeno je 9 inicijativa kao ključne strateške inicijative, dok su 22 digitalne inicijative uključene u plan implementacije.
Nakon definisanja strateškog dokumenta, Mainstream je nastavio da pruža podršku Neltu u procesu dalje razrade inicijativa i identifikovanju pouzdanih partnera koji bi mogli da uspešno sprovedu planirane projekte digitalizacije i digitalne transformacije.
CTO, Nelt Group
Ukoliko želite da saznate kako je izgledao projekat procene digitalne zrelosti za kompaniju Nelt Group – preuzmite dokument.
Gigatron, kao napredni e-commerce, fokusiran je na kontinuirano pružanje vrhunskog servisa svojim korisnicima. Sve veći broj operacija i informacija, kao i povremeni “peak-ovi” u poseti i saobraćaju, samim tim i u potrebnim resursima, ukazivali su na potrebu za pronalaženjem rešenja koje će omogućiti nesmetano funkcionisanje svih sistema i servisa.
Pogledajte studiju slučajaAIK Banka je modernizovala IT infrastrukturu i uspostavila pouzdano i performantno Disaster Recovery rešenje na Mainstream Enterprise cloudu.
Pogledajte studiju slučajaUz Mainstream Power BI uslugu, klijent Publicis Groupe - Southeast Europe je poboljšao efikasnost poslovanja uz veliku uštedu vremena kroz jasno predstavljanje poslovnih informacija (na razumljiv i prijemčiv način) bitnih za donošenje odluka.
Pogledajte studiju slučajaImate pitanja, ideju ili komentar?