Nelt Group

Kao regionalni lider, u oblasti distribucije i logistike, kompanija Nelt, ima konstantnu potrebu za inovacijama kako bi izašla u susret svojim klijentima, optimizovala poslavanje i ispratila nove poslovne trendove. U cilju unapređenja poslovanja kompanija je odlučila da zajedno sa pouzdanim partnerom sprovede Procenu digitalne zrelosti i kreira plan za buduće projekte na putu digitalne transformacije.

Ciljevi

  • Pronalaženje pouzdanih partnera koji će pružiti podršku kroz proces digitalizacije i digitalne transformacije 
  • Identifikovanje rešenja i oblasti za unapređenje u skladu sa trenutnim i budućim zahtevima poslovanja
  • Ušteda vremena, jednostavan pristup svakodnevnim zadacima i naprednija timska i međutimska komunikacija tokom analize zrelosti 

Pristup

  • Definisanje svih poslovnih procesa i njihova analiza zasnovana na Microsoft-ovoj metodologiji Digitalne transformacije 
  • Analiza trenutnih i budućih potreba, prikaz alternativnih rešenja i predlog optimalnog plana 
  • Razumevanje trenutnog tehničkog stanja korisnika uz razumevanja upotrebe sistema od strane poslovnih jedinica 
  • Benchmarking u odnosu na kompanije iste I slične industrije u Evropi i šire 
  • Podrška Mainstream-ovih i Microsoft subject matter experta tokom procesa analize i kreiranja preporuka 

Rezultati

  • Rezultat analize trenutnog i ciljanog nivoa digitalne zrelosti kompanije  
  • Fleksibilnost i zadovoljstvo klijenta iz tehničkog i poslovnog ugla 
  • Plan za unapređenje sistema u skladu sa definisanim tehnologijama i poslovnim procesima 
  • Plan budućih rešenja uz efikasniju saradnju i komunikaciju sa postojećim partnerima i saradnicima 

Procena digitalne zrelosti za kompaniju Nelt Group

Nelt Co Beograd (Nelt) je osnovan 1992. godine kao preduzeće čija je osnovna delatnost trgovina. Tokom godina Nelt se razvio u vodeću kompaniju u oblastima: distribucije robe široke potrošnje, duvanskih i farmaceutskih proizvoda, logističkih usluga i trgovinskog marketinga u Srbiji. Kao neprikosnoveni lider na domaćem tržištu, usmeren je na širienje i na inostrana tržišta. 

 

 

Tokom projektnih aktivnosti, Mainstream tim u saradnji sa Microsoft ekspertima, je sproveo procenu digitalne zrelosti sa fokusom na identifikaciju digitalnih inicijativa dualne transformacije, kao osnovne paradigme na putu digitalizacije klijenata. 

 

Dualna transformacija

Prikaz – Dualna transformacija

 

Na osnovu definisanog obima, projektni tim je prikupio podatke od klijenta, intervjuisanjem CxO pozicija, čije su informacije služile kao osnova za definisanje osnove za projekat procene digitalne zrelosti u kompaniji. Potom su sprovedeni sastanaci sa ključnim vlasnicima procesa i napravljenaje analize trenutnog i ciljanog nivoa digitalne zrelosti. 

 

 

Projekat u brojkama: 

 

  • 15 radionica 
  • 7 procesnih oblasti (prodaja, logistika, korisnički servis, finansije, analiza podataka, IT strategija i transformacija, HR) 
  • 26 učesnika sa strane Nelta 
  • 9 konsultanata sa strane Mainstream-a i Microsofta 

 

Ukratko o projektu

 

Nelt je vodeća kompanija u Srbiji u oblasti logistike i distrubucije i odlikuju je vrhunski stručnjaci, dobro razvijen i kvalitetan menadžmentski kadar. Dodatno, Nelt grupa u svojoj organizacionoj strukturi ima sektor Strategije i Transformacije koji se vrlo uspešno bavi digitalizacijom i unapređenjem poslovanja. 

Svojim stabilnim poslovanjem stekla je ugled pouzdanog poslovnog partnera usmerenog na potrebe svojih klijenata. Prateći korak sa novim tehnologijama kompanija je odlučila da ulaže u proces digitalizacije. Digitalna transformacija predstavlja proces u kome se uvođenjem različitih digitalnih tehnologija kreiraju ili modifikuju postojeći poslovni procesi, kultura i očekivanja klijenata, a sve u cilju ispunjenja poslovnih ciljeva i zahteva tržišta. Kompanija Nelt, kao jedan od lidera u inovacijama na domaćem tržištu distribucije i logističkih usluga, započela je proces digitalizacije svog poslovanja.  

Mainstream poseduje dugogodišnju saradnju sa Nelt grupom, i prepoznat je kao pouzdan partner koji je pružio podršku kompaniji u procesima: 

 

  • Procene infrastrukturnih kapaciteta i optimizacije iste 
  • Analize izvodljivosti implementacije cloud tehnologije 

 

Nakon pomenutih uspešnih projekata, logičan sled bilo je sprovođenje sveobuhvatne procene digitalne zrelosti kompanije i kreiranje plana za naredni period. Zaključak do koga su Mainstream i Nelt tokom ove analize došli bio je da je moguće dodatno pojednostaviti procese, uštedeti vreme i povećati produktivnost uvođenjem adekvatnih promena i digitalizacijom. 

 

Tok projekta 

 

Održan je kick off sastanak na kome su se definisale organizacione jedinice i procesne oblasti koje će biti u fokusu analize. Nakon toga, koraci koji su usledili bili su: 

  • Analiza poslovanja (analiza :planirane aktivnosti i trenutne poteškoće i željeni uspei) 
  • Procena zrelosti i konsultacije sa stručnjacima ciljanih oblasti 
  • Prioritizacija inicijativa u saradnji sa klijentom 
  • Kreiranje i prezentovanje izveštaja digitalne zrelosti sa planom implementacije 

 

Mainstream je razvio svoju metodologiju za ovaj tip analize, a koja je bazirana na Microsoft-ovoj metodologiji digitalne transformacije i četiri ključna stuba: 

 

  1. Povezati se sa klijentima (Engage Your Customer – EYC) 
  2. Osnažiti zaposlene (Empower Your Employees – EYE) 
  3. Optimizovati operacije (Optimise Your Operations – OYO) 
  4. Transformacija proizvoda (Transform Your Product – TYP) 

 

 

Metodologija digitalne transformacije

Prikaz – Metodologija digitalne transformacije

Tokom analize sprovedena je procena svih ključnih poslovnih procesa, identifikovani su trenutni problemi kao i željeno stanje i na osnovu toga se inicijative kategoriše u jedan od stubova i određuje mu se nivo zrelosti. Ocene zrelosti kreću se od 1-5:  1-Kašnjenje; 2- Prilagođavanje; 3-Praćenje; 4-Inoviranje i 5-Liderstvo. 

 

Nivoi digitalne zrelosti

Prikaz – Nivoi digitalne zrelosti

Ceo projekat sproveden je iz 3 faze: 

 

  1. Analiza i identifikacija prostora za digitalizaciju 
  2. Grupisanje inicijativa za digitalizaciju 
  3. Prioritizacija inicijativa i planiranje daljih koraka 

 

Prikaz – Tok projekta procene digitalne zrelosti

 

 

 

Na osnovu eksternih i internih inputa kao i identifikovanim nivoima zrelosti i željenim područijima za buduća unapređenja identifikovano je 80 oblasti za digitalno unapređenje. Na osnovu identifikovanih predloga oblasti za digitalno unapređenje nakon analize sa timom za Strategiju i transformacije 46 inicijativa odabrano je za dalju procenu. Kao rezultat još jedne radionice sa S&T timom, konsultacija sa subject matter expertima iz inostranstva i odlučivanja o važnosti inicijativa i lakoći njihove implementacije određeno je 9 inicijativa kao ključne strateške inicijative, dok su 22 digitalne inicijative uključene u plan implementacije. 

Nakon definisanja strateškog dokumenta, Mainstream je nastavio da pruža podršku Neltu u procesu dalje razrade inicijativa i identifikovanju pouzdanih partnera koji bi mogli da uspešno sprovedu planirane projekte digitalizacije i digitalne transformacije. 

Nelt Group u brojkama

4.000
zaposlenih
11
tržišta
80+
principala
100+
klijenata u logistici

Utisci o saradnji

Digitalna zrelost značajno utiče na našu konkurentsku prednost u svim ključnim parametrima poslovanja. Poređenjem trenutne situacije, željenog stanja i postojećih tehnoloških rešenja definisali smo inicijative koje će nam omogućiti da je konstantno unapređujemo.
 
MIlan Bukorović, CTO, Nelt Group

Case study

Ukoliko želite da saznate kako je izgledao projekat procene digitalne zrelosti za kompaniju Nelt Group – preuzmite dokument.

Preuzmite

Podelite

Pogledajte i druge primere

Gigatron

Gigatron, kao napredni e-commerce, fokusiran je na kontinuirano pružanje vrhunskog servisa svojim korisnicima. Sve veći broj operacija i informacija, kao i povremeni “peak-ovi” u poseti i saobraćaju, samim tim i u potrebnim resursima, ukazivali su na potrebu za pronalaženjem rešenja koje će omogućiti nesmetano funkcionisanje svih sistema i servisa.

Pogledajte studiju slučaja

AIK Banka

Uspostavljeno pouzdano i optimalno Disaster Recovery rešenje koje je osiguralo kontinuitet poslovanja i modernizaciju IT platforme bez promene u korišćenim tehnologijama.

Pogledajte studiju slučaja

Publicis Groupe SEE

Uz Mainstream Power BI uslugu, klijent Publicis Groupe - Southeast Europe je poboljšao efikasnost poslovanja uz veliku uštedu vremena kroz jasno predstavljanje poslovnih informacija (na razumljiv i prijemčiv način) bitnih za donošenje odluka.

Pogledajte studiju slučaja

Gigatron, kao napredni e-commerce, fokusiran je na kontinuirano pružanje vrhunskog servisa svojim korisnicima. Sve veći broj operacija i informacija, kao i povremeni “peak-ovi” u poseti i saobraćaju, samim tim i u potrebnim resursima, ukazivali su na potrebu za pronalaženjem rešenja koje će omogućiti nesmetano funkcionisanje svih sistema i servisa.

Pročitajte više

AIK Banka, kao jedna od vodećih banaka u Srbiji, fokusirana je na izgradnju dugoročnih odnosa baziranih na sigurnosti i poverenju. Svaki minut nedostupnosti sistema predstavlja rizik za realizaciju prihoda, produktivnost i reputaciju među klijentima. Menadžment AIK banke prepoznao je neophodnost unapređenja i optimizacije postojećeg disaster recovery rešenja.

Pročitajte više

Uz Mainstream Power BI uslugu, klijent Publicis Groupe je poboljšao efikasnost poslovanja uz veliku uštedu vremena kroz jasno predstavljanje poslovnih informacija (na razumljiv i prijemčiv način) bitnih za donošenje odluka.

Pročitajte više

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam svoje mišljenje

Popunite formu