Da li vaš e-commerce može da izdrži nalete za „Black Friday 2019“?

 

Za većinu ljudi sezona božićnih i novogodišnjih praznika predstavlja možda i najlepše doba u godini – ali za retail biznise i online prodavnice ono je najstresnije, međutim i najunosnije. Rast prodaje koji se dogodi samo na “Crni petak” u Zapadnoj Evropi je od 3 do 4 puta veći nego bilo koji drugi dan u godini, dok se u Severnoj Americi beleži i do 5 puta veći rast prodaje od prosečnog dnevnog nivoa tokom godine.

“Black Friday” je naziv za petak koji dolazi nakon Dana zahvalnosti, najvećeg državnog praznika u SAD. “Crni petak” se od 1952. godine u SAD obeležava svakog četvrtog petka u novembru i simbolično predstavlja otvaranje zimske prodajne sezone.

Iako je nastao u Sjedinjenim Američkim Državama “Crni petak” popularizovan je širom sveta. Karakterišu ga veliki popusti, gužve po šoping centrima, ali i izuzetno visoke posete online prodavnica. Usled čega se od 2005. godine obeležava i “Cyber Monday”, kao prvi ponedeljak nakon “Crnog petka”, a sa ciljem popularizacije online trgovine.

„Black Friday 2019“ u Srbiji

Iz godine u godinu “Crni petak” dobija sve više na popularnosti i u našoj zemlji kako među trgovcima tako i među kupcima koji žele da ostvare velike popuste. Ove godine „Black Friday“ je zvanično rezervisan za 29. novembar, međutim određene retail kompanije i e-commerce sajtovi su se po ugledu na inostrane e-commerce sajtove odlučili da ovaj praznik kupovine prošire na više dana.

Jedan od razloga za takvu odluku je svakako i potencijalna ranjivost IT infrastrukture usled izrazito visokih poseta online prodavnica na “Crni petak”. U zemljama širom sveta broj poseta na e-commerce sajtovima je u tom momentu od 2 do 5 puta veći od prosečnih dnevnih poseta u toku godine. Međutim prema našem iskustvu sa srpskog tržišta taj broj može biti i mnogo veći.

Potencijalni problemi za vaše online poslovanje usled „Black Friday-a“?

Veliki broj online poseta utiče na performanse vašeg vebsajta što uz neodgovarajuće hosting rešenje u “peak” periodu može usporiti ili potpuno onemogućiti aktivnosti korisnika na vašoj online prodavnici. Takav scenario sa sobom povlači nemogućnost kupaca da izvrše željene porudžbine što vas uskraćuje za potencijalne prihode. Međutim ono što je još nepovoljnije po vaše poslovanje jeste nezadovoljstvo korisnika, koje se može negativno odraziti na reputaciju vaše kompanije.

Kada dođe do ovakvih situacija veoma je bitno reagovati savesno i u što kraćem vremenskom periodu kako bi se nastali problemi otklonili. Međutim kako biste sveli verovatnoću događaja na minimum neophodno je proaktivno reagovati i na vreme obezbediti odgovarajuće resurse za neometano funkcionisanje vaše online prodavnice, čak i u “peak” periodu.

Kako se nositi sa naletima online posetilaca za „Black Friday“?

Kako bi za “Crni petak” vaša kompanija obezbedila neometan protok korisnika na vebsajtu i njihovih online porudžbina potrebno je obratiti pažnju na 4 ključna elementa.

  • Planiranje online poseta – Pre svih aktivnosti neophodno je sagledati broj poseta koji se može očekivati za „Black Friday“ i potom ga uporediti sa kapacitetima i mogućnostima trenutnog hosting rešenja. Na osnovu dosadašnjih iskustava i ovogodišnjih planiranih marketinških napora kompanija treba da odredi očekivani nivo poseta za ovogodišnji “Crni petak” i definiše potrebne zahteve kada je IT infrastruktura u pitanju.
  • Pouzdano hosting rešenje – Za uspešnost e-commerce vebsajtova pogotovo u “peak”periodu zaslužni su mnogi faktori. Neki od njih su direktno zavisni od kvaliteta hostinga koji doprinosi dostupnosti, fleksibilnosti, brzini i sigurnosti vašeg vebsajta. Kako bi omogućili najbolje online iskustvo za svoje kupce potrebno je odabrati rešenje koje može brzo da se prilagodi novonastalim zahtevima poslovanja, ali i tim stručnjaka koji to može u što kraćem roku da obezbedi.
  • Potrebno iskustvo i ekpertiza – Uz precizan plan poseta i hosting rešenje koje je i više nego spremno za očekivane posete deluje da do problema ne može doći. Međutim iako sve može slutiti da iznenađenja nema, vaš plan poseta i prema njemu obezbeđeni resursi mogu biti nedovoljni. U tom momentu je bitno da uz sebe imate ekspertski tim sa dugogodišnjim iskustvom koji može u što kraćem roku da reaguje.
  • Testiranje celog sistema – Nakon formiranog plana poseta, obezbeđivanja pouzdanog hosting rešenja i angažovanja tima sa potrebnim iskustvom i ekspertizom preostalo je samo testiranje celog sistema. Verovatno ne postoji neprijatnija situacija nego nefunkcionalnost vašeg vebsajta tokom “praznika prodaje” poput „Crnog petka“ ili „Cyber ponedeljka“. Ali tek nakon temeljnog testiranja možete bezbrižno da se fokusirate na svoje poslovanje.

 

Hosting rešenja za E-commerce sajtove

Premium web hosting usluga garantuje dostupnost, stabilnost, fleksibilnost i sigurnost vašeg vebsajta ili aplikacije. Prednost rešenja čini kombinacija vrhunske opreme u koju stalno ulažemo i izuzetno iskusnog ekspertskog tima. Sva naša rešenja su krojena u skladu sa definisanim planovima, mogućnostima i potrebama klijenata.

Uglavnom smo svesni statistika da kašnjenje od nekoliko sekundi značajno umanjuje konverzije ili da sporo učitavanje dovodi do napuštanja e-prodavnice. Hosting je samo jedna komponenta koja čini uspešnost jednog e-commerca, ali je često upravo ona veliki potencijal za unapređenje.

Mainstream u tom smislu pruža:

  • Osiguranje 99,99% dostupnosti
  • Skalabilnost u slučajevima najvećeg opterećenja
  • Sigurnost transakcija i GDPR saglasnost

 

Ukoliko smatrate da je vašem e-commerce sajtu potrebno stabilno, fleksibilno i sigurno hosting rešenje koje može da odgovori na zahteve u „peak“ periodu, javite nam se na business@mainstream.rs.


Autor
Avatar
Nikola Blaževski

Podelite

Povezani članci

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam svoje mišljenje

Popunite formu