Sigurnost, pouzdanost i poverenje – e-commerce biznis u cloud eri

 

U četvrtak 05. decembra u hotelu Metropol Palace održan je “E-commerce Day VIII”, 8. po redu e-commerce konferencija organizovana od strane kompanije Gemius na kome smo pred oko 170 profesionalaca održali zanimljiv panel na temu “Izazovi e-commerce biznisa u cloud eri”

Naša koleginica Zorana Jurić (VP prodaje @Mainstream) imala je priliku da moderira panel na kome su učestvovali Dušan Brdar (IT direktor, Fashion Company), Srđan Plamenac (Head of E-commerce, Air Serbia) i Miloš Mihaljević (IT direktor, Tehnomanija).

Sagovornici su sa prisutnima podelili svoja iskustva o značajnim IT faktorima koji doprinose stvaranju naprednog i uspešnog e-commerce poslovanja. Ovom prilikom za vas izdvajamo glavne zaključke sa panela “Izazovi e-commerce biznisa u cloud eri”:

Cloud tehnologija je pun pogodak za e-commerce biznise

Sagovornici su se složili da je Cloud tehnologija postala ključni saveznik e-commerce kompanija za napredno poslovanje. Kao razlozi se navode smanjenje IT troškova, efikasnost, fleksibilnost ali i bezbednost podataka. Međutim kao glavni benefit panelisti su istakli njenu skalabilnost, koja svoj status opravdava tokom “peak” perioda. Iz tog razloga Cloud značajno doprinosi pouzdanosti e-commerce poslovanja.

Uspešna komunikacija je ključna u prevazilaženju IT izazova

Za uspešno prevazilaženje IT izazova neophodno je uskladiti očekivanja između IT tima kompanije, developera i cloud provajdera. Da bi trougao uspešno funkcionisao prvenstveno je potrebna dobra organizacija i jasna podela odgovornosti. Glavni cilj je postići savršeno korisničko iskustvo bez ometanja kupaca u korišćenju veb prodavnice i obavljanja transakcija, što je moguće jedino uz partnerski odnos sve 3 strane.

Proaktivnost kao glavni faktor uspeha za Black Friday 2019

Učesnici panela su ustanovili da se beleži pozitivan trend kada je rast online poseta i prometa za Black Friday u pitanju. Međutim raste i broj IT izazova, ali i njihovo brže prevazilaženje što se duguje višegodišnjem iskustvu kako cloud provajdera tako i IT tima kompanije. Takođe je primećeno i da je angažovanje lokalnih cloud provajdera najbolji izbor, zbog svoje spremnosti da brže reaguju u bitnim momenitma.

Implementacija naprednih tehnologija uz lokalne partnere

Domaće e-commerce kompanije često pokazuju želju da na svoje podatke primene napredne analitičke alate po ugledu na strane kompanije. Međutim panelisti ističu da u tome treba biti pažljiv i prvenstveno se uveriti u isplativost, ali i izvodljivost primene modernih tehnologija i u domaćem okruženju. Usled čega od velikog značaja može biti angažovanje lokalnog partnera sa potrebnim iskustvom na lokalnom tržištu.

 

Krajnji zaključak panela je bio da će na uspeh e-commerce poslovanja u Srbiji u narednom periodu prvenstveno uticati sigurnost – kada je korišćenje korisničkih podataka u pitanju, pouzdanost – kada je funkcionisanje i dostupnost vebsajta u pitanju, poverenje – kada je u pitanju komunikacija unutar tima i logistika – kada je u pitanju dostava i sve što sledi nakon uspešnog online iskustva.

 


Autor
Avatar
Nikola Blaževski

Podelite

Povezani članci

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam svoje mišljenje

Popunite formu