Kako se srpski retail digitalizuje uz Mainstream?

Retail u Srbiji

Maloprodaja beleži kontinuiran rast. Prema preliminarnom izveštaju Republičkog zavoda za statistiku, u prvih 6 meseci 2019. godine zabeleženo je za oko 10% više prometa u retail industriji nego što je to bio slučaj za isti period 2018. godine. Međutim to nije jedina stvar koja se menja.

Pored tehnologije i konkurencije, ono što se uporedo menja jesu i potrošačke navike. Usluga je sve više personalizovana i prilagođena potrošačima. Pritom se kupcima otvara mogućnost da kupovinu obave bez potrebe da odlaze do prodavnice i to u bilo koje doba dana.

Sledeći korak

U želji da održe konkurentnost i prilagode se potrošačkim potrebama retail kompanije se odlučuju na digitalizaciju određenih poslovnih aktivnosti. To može rezultirati unapređenjem internih procesa, razvojem obimnog programa lojalnosti, ali i omogućavanjem napredne internet prodaje.

Kako bi maloprodavac implementirao navedena poboljšanja neophodna mu je dobra IT osnova. Ona podrazumeva IT infrastrukturu koja je skalabilna, visokodostupna i bezbedna. U želji da svoj IT tim fokusira na strateške projekte, retail kompanija određene IT servise prepušta IT partneru.

Rešenja u praksi

Mainstream se već preko 10 godina bavi pružanjem naprednih servisa u oblasti IT infrastrukture, clouda i hostinga. Uspešnom saradnjom sa klijentima iz retail industrije, maloprodavci su prepoznali Mainstream Enterprise cloud i Mainstream Managed hosting kao glavna rešenja za prevazilaženje svojih IT izazova.

U skladu sa specifičnostima poslovnih ciljeva i izazovima klijenta, Mainstream pruža optimalno rešenje krojeno prema potrebama poslovanja. Kako to izgleda u domaćoj praksi, najbolje je videti na primerima kompanija Gomex, Tehnomanija i Gigatron.

 

Gomex je kao jedan od vodećih maloprodajnih lanaca u Srbiji, fokusiran na izgradnju dugoročnih odnosa baziranih na sigurnosti i poverenju. Veliki broj transakcija na dnevnom nivou, uz obiman program lojalnosti potrošača već tada su činili Gomex-ov poslovni i IT sistem veoma dinamičnim. Shodno tome prelazak na Mainstream Enterprise cloud se pokazao kao najbolje dugoročno rešenje.

Rezultati:
  • Novo produkciono okruženje – višestruko smanjeno vreme odziva poslovnih aplikacija.
  • Bolje rešenje za manji TCO – niži troškovi IT infrastrukture od prethodno korišćenog in-house rešenja.
  • Sve ključne informacije za poslovanje su sigurne – u izolovanom cloud okruženju i osigurane od potencijalnih gubitaka.
  • Efikasna realizacija – od upoznavanja sistema, do njegovog puštanja u rad, prošlo je 3 meseca.

Tehnomanija već 20 godina ima konstantu potrebu za inovacijama i unapređenjem kako bi izašla u susret svojim kupcima. Cilj je bio da se unapredi infrastruktura koja je bila preoptrećena usled korišćenja previše servisa na jednom serveru. Mainstream Managed hosting je omogućio stabilnu, bezbednu, visoko dostupnu, skalabilnu infrastrukturu sa kojom je Tehnomanija smanjila IT izazove.

Rezultati:
  • Obezbeđen stabilan veb-servis – za dalji rast poslovanja Tehnomanije.
  • Kreiran nov visokodosupan sistem – distribuiran kako na fizičkom nivou, tako i na nivou servisa i aplikacija
  • Sistem koji nema single point of faliure – garancija uptime-a od 99,99% mesečno
  • Uspostavljanje partnerskog odnosa – proaktivno predlaganje optimizacije sistema
  • Bezbedna infrastruktura – kroz 24/7 nadzor, podršku i savetovanje.

Gigatron kao napredni e-commerce, fokusiran je na kontinuirano pružanje vrhunskog servisa svojim korisnicima. Sve veći broj operacija i informacija, kao i povremeni “peak-ovi” u poseti i saobraćaju ukazivali su na potrebu za pronalaženjem pouzdanije solucije. Prelazak na Mainstream Managed hosting u okviru cloud tehnologije pokazao se kao pravo rešenje za Gigatron.

Rezultati:
  • Unapređena infrastruktura – dobar osnov za stabilnost veb-servisa i sinhronizaciju sa ostatkom IT sistema.
  • Sve ključne informacije za poslovanje su sigurne – u izolovanom cloud okruženju i osigurane od potencijalnih gubitaka.
  • Osigurano fuknkcionisanje IT infrastrukture – kroz 24/7 nadzor, podršku i savetovanje.

 

Da li se vaš retail biznis susreće sa IT izazovima? Kontaktirajte nas na business@mainstream.rs ukoliko želite više da se informišete o mogućnostima Mainstream Enterprise cloud i Mainstream Managed hosting rešenja za vaše poslovanje.


Autor
Avatar
Nikola Blaževski

Podelite

Povezani članci

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam svoje mišljenje

Popunite formu