Kako se srpski retail digitalizuje uz Mainstream?

Retail u Srbiji 2020

Maloprodaja u Srbiji u prvom polugodištu 2020. godine i uprkos pandemiji COVID-19 beleži rast. Prema preliminarnom izveštaju Republičkog zavoda za statistiku, u prvih 6 meseci 2020. godine zabeleženo je za oko 3,8% više prometa ukupne robe u trgovini na malo nego što je to bio slučaj za isti period 2019. godine. Međutim uzevši u obzir da je rast prometa robe u maloprodaji prvih 6 meseci 2019. u odnosu na 2018. godinu iznosio 11,1%, možemo zaključiti da retail industrija nije prošla kroz vanredno stanje bez posledica. O tome najviše govori podatak da je u aprilu 2020. postignut pad prometa robe u maloprodaji od čak 20,1% u odnosu na april 2019. godine.

Sa uvedenim merama Vlade o restrikciji kretanja kao posledice pandemije COVID-19, oseća se promena i u ponašanju kupaca – od offline ka online kupovini, od planirane do panične kupovine, od najrazličitijih porizvoda ka esencijalnim namirnicama. Sa druge strane situacija je uticala na velike maloprodavce da preduzmu akcije povodom digitalizacije svog poslovanja, gde su se nametnula i e-commerce rešenja.

Elektronska trgovina u Srbiji, prema istraživanju Privredne komore Srbije, udvostručena je tokom vanrednog stanja, gde se do kraja godine očekuje broj korisnika od 3,3 miliona i iznos generisanog prihoda od oko 370 miliona evra.

U želji da održe konkurentnost i prilagode se novim potrošačkim potrebama mnoge velike retail kompanije su aktivirale ili ojačale svoje online prodavnice. Prema analizi Privredne komore Srbije mnogi veliki trgovci su nadomestili pad klasične prodaje kroz svoje e-commerce prodavnice. Gde su neke kompanije postigle sjajne rezultate, poput Tehnomanije sa 100.000 novih registrovanih korisnika u martu i zabeleženim rastom online prodaje od 50%, kao i kompanije Sportvision sa rastom prometa elektronske trgovine od 200%.

Retail kompanije koje su se za vrlo kratak period prilagodile novonastaloj situaciji zajedno karakteriše sigurno e-commerce rešenje i stručna IT podrška. Uz pouzdan e-commerce hosting u cloudu i ekspertsku podršku maloprodavac može računati na visokodostupnu, skalabilnu i bezbednu internet prodavnicu nezavisno od broja poseta i transakcija.

Međutim e-commerce rešenja nisu izolovana, jer postoje i drugi segmenti poslovanja koji doprinose digitalizaciji retail kompanija. Stiče se utisak da je vanredno stanje podstaklo mnoge rukovodioce da preispitaju primenu modernih rešenja u svom poslovanju. Ono što se nekada smatralo privilegijom najinovativnijih preko noći je postala neophodnost za sve. Na taj način stekli su se uslovi da veći maloprodavci aktivno razmišljaju o dugorčnim benefitima koje im ulaganje u napredna IT rešenja može omogućiti.

Cloud rešenja u maloprodaji

Mainstream se već preko 10 godina bavi pružanjem naprednih servisa u oblasti IT infrastrukture, clouda i hostinga. Uspešnom saradnjom sa klijentima iz retail industrije, maloprodavci su prepoznali premium web hosting, enterprise cloud i managed hosting kao glavna rešenja za prevazilaženje svojih IT izazova. Osim toga od nedavno naši klijenti mogu da računaju i na public cloud usluge.

U skladu sa specifičnostima poslovnih ciljeva i izazovima retail klijenta Mainstream pruža optimalno rešenje krojeno prema potrebama poslovanja. Kako to izgleda u domaćoj praksi, najbolje je videti na primerima kompanija Gomex, Tehnomanija i Gigatron.

Gomex je kao jedan od vodećih maloprodajnih lanaca u Srbiji, fokusiran na izgradnju dugoročnih odnosa baziranih na sigurnosti i poverenju. Veliki broj transakcija na dnevnom nivou, uz obiman program lojalnosti potrošača već tada su činili Gomex-ov poslovni i IT sistem veoma dinamičnim. Shodno tome prelazak na enterprise cloud rešenje se pokazalo kao najbolje dugoročno rešenje.

Rezultati:
  • Novo produkciono okruženje – višestruko smanjeno vreme odziva poslovnih aplikacija.
  • Bolje rešenje za manji TCO – niži troškovi IT infrastrukture od prethodno korišćenog in-house rešenja.
  • Sve ključne informacije za poslovanje su sigurne – u izolovanom cloud okruženju i osigurane od potencijalnih gubitaka.
  • Efikasna realizacija – od upoznavanja sistema, do njegovog puštanja u rad, prošlo je 3 meseca.

Tehnomanija već 20 godina ima konstantu potrebu za inovacijama i unapređenjem kako bi izašla u susret svojim kupcima. Cilj je bio da se unapredi infrastruktura koja je bila preoptrećena usled korišćenja previše servisa na jednom serveru. Manged hosting rešenje je omogućilo stabilnu, bezbednu, visoko dostupnu, skalabilnu infrastrukturu sa kojom je Tehnomanija smanjila IT izazove.

Rezultati:
  • Obezbeđen stabilan veb-servis – za dalji rast poslovanja Tehnomanije.
  • Kreiran nov visokodosupan sistem – distribuiran kako na fizičkom nivou, tako i na nivou servisa i aplikacija
  • Sistem koji nema single point of faliure – garancija uptime-a od 99,99% mesečno
  • Uspostavljanje partnerskog odnosa – proaktivno predlaganje optimizacije sistema
  • Bezbedna infrastruktura – kroz 24/7 nadzor, podršku i savetovanje.

Gigatron kao napredni e-commerce, fokusiran je na kontinuirano pružanje vrhunskog servisa svojim korisnicima. Sve veći broj operacija i informacija, kao i povremeni “peak-ovi” u poseti i saobraćaju ukazivali su na potrebu za pronalaženjem pouzdanije solucije. Prelazak na managed hosting u okviru cloud tehnologije pokazao se kao pravo rešenje za Gigatron.

Rezultati:
  • Unapređena infrastruktura – dobar osnov za stabilnost veb-servisa i sinhronizaciju sa ostatkom IT sistema.
  • Sve ključne informacije za poslovanje su sigurne – u izolovanom cloud okruženju i osigurane od potencijalnih gubitaka.
  • Osigurano fuknkcionisanje IT infrastrukture – kroz 24/7 nadzor, podršku i savetovanje.

Da li se vaš retail biznis susreće sa IT izazovima? Kontaktirajte nas na business@mainstream.rs ukoliko želite više da se informišete o mogućnostima cloud rešenja za vaše retail poslovanje.


Autor
Avatar
Nikola Blaževski

Podelite

Povezani članci

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam svoje mišljenje

Popunite formu