Održan Panel „Business Talk – Digitalna Transformacija“

U organizaciji Srpska asocijacija menadžera – SAM u partnerstvu sa kompanijom Mainstream, održan je panel „Business Talk – Digitalna transformacija“ a govornici su pokušali da odgovore na pitanje kako se prilagoditi promenama i poboljšati poziciju na tržištu.

 

Učesnici digitalnog panela bili su Boško Radivojević, Managing Partner u Mainstream-u, Dejan Marković, Generalni direktor  Schneider Electric, Vuk Kosovac, Izvršni direktor za marketing  Société General banka, Borislav Miljanović, CEO Represent Communications i Branko Greganović, CEO NLB Banka. Moderator panela bio je Nemanja Čedomirović, Project Manager Inicijativa Digitalna Srbija.

 

Digitalna transformacija postala je nezaobilazna tema u svetu i kod nas. Promene i neizvesnost u poslovanju koje je donela digitalizacija i razvoj novih tehnologija, primoravaju preduzeća, pojedince i javni sektor da preispitaju i prilagode svoj način rada. Pitanje digitalne transformacije ne odnosi se na to koju tehnologiju ćemo primeniti, već je to strateško pitanje:

 

Kako se prilagoditi promenama i poboljšatipoziciju na tržištu?

 

Boško Radivojević je istakao da se mnogo toga promenilo od 2000. godine, te da je Srbija još na početku primena cloud tehnologija

IT se vraća u centar poslovanja, to nije više sporedni trošak nego sastavni deo biznisa, a sve više i glavni pokretač promena. Naš utisak je da potrebno da se fokus usmeri na core biznis poslovanja, a da se oslonimo na širenje partnersnih mreža. Ideja je da kompanije pozajmljuju ekspertska znanja od svojih partnera – objasnio je Boško Radivojević, partner u Mainstream-u. – Naša uloga je da za klijente budemo trusted adviser. Kao saveznici našim klijentima  nastojimo da pružimo objedinjenu podršku kao konsultanti, sistem integratori i provider-i infrastrukture.

 

 

Kako bi kompanije u Srbiji bile u korak sa digitalnim transformacijama, bitno je da ulažu u razvoj celog ekosistema, a ne da nastupaju kao samostalni pojedinci, izjavio je Vuk Kosovac, izvršni direktor za marketing, Societe general banke.

Treba da sarađujemo sa inovativnim startapima, da učimo od njih i da svi zajedno budemo agilniji u razvoju digitalne ekonomije u Srbiji. To podrazumeva i podršku izmenama regulative i predan rad sa medijima i institucijama u promovisanju preduzetničkog duga i kulture inovacija. Tako naši preduzetnici i kompanije mogu ne samo da se prilagode promenama u digitalnom svetu, već i da postanu lideri digitalizacije.

Uloga pojedinca u digitalizaciji biće presudna, odnosno njegova želja da uči, Branko Greganović, predsednik Izvršnog odbora NLB banke, je naglasio da je osnovni i prvi uslov za to poznavanje engleskog jezika.

Digitalizacija je i dalje individualna igra jakih i sposobnih pojedinaca, koji na žalost igraju za strane timove. Moramo da imamo kolektivni tim Srbije za digitalizaciju.

Na dobru stranu interneta za učenje ukazao je i Dejan Marković, direktor “Šnajder elektrik” u Srbiji, ali i praksu da se posete kompanije u svetu koje nemaju dodira u poslovanju, ali su napredne kada je o digitalizaciji reč.

Te posete vam daju ideje. Mi smo nedavno boravili u SAD. Zamislite postoji kompanija koja je potpisala ugovor sa NASA, a jedini proizvode povrće u brodskim kontejnerima. Bukvalno u njima postoji tehnologija koja omogućava uzgoj zelene salate i njeno sazrevanje tokom trajanja prevoza.

I sfera medija i oglašavanja je pretrpela uticaj digitalizacije. Borislav Miljanović, direktor “Reprezent komunkejšn” ističe da budućnost medija podrazumeva digitalni biznis model koji je održiv.

U svetu komunikacija se stvari se menjaju iz korena. Eto, primer “Njujork Tajmsa”, koji je 2014. otpustio jedan deo novinara, da bi potom zaposlili one koji znaju da pišu novinarske tekstove, ali i koji poznaju marketing. Uspeli su da imaju medijski sadržaj i donose novac. Mi smo mali i siroti, ali biznis je isti i ovde i u Njujorku.

Nemanja Čedomirović, menadžer projekta Inicijative Digitalna Srbija ali i ostali učesnici panela, istakli su važnost obrazovanja i konstantnog učenja, ali i praćenja svih trendova u digitalu koji dolaze iz sveta.

Srbiji nedostaje čak 15.000 IT stručnjaka, a potrebe za njima su rastuće, očekuje se da će za nekoliko godina biti i udvostručene. Digitalizacija je uzela velikog maha i niko ne može ni da pretpostavi gde će ona u svom razvoju otići.

 

      

      

      

      

 

Fotografije: Srpska asocijacija menadžera – SAM


Autor
Tanja Tanackovic

Podelite

Povezani članci

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam svoje mišljenje

Popunite formu