Primena Power BI alata na primeru klijenta Publicis Groupe

 

Power BI je business intelligence alat koji Vam omogućava da kroz podatke brzo i jednostavno razumete šta se trenutno dešava sa Vašim biznisom, u kojoj fazi se nalaze različiti poslovni procesi, kao i da jasnije sagledate pređašnji uspeh i mapirate eventualne trendove koje možete da iskoristite za postavljanje novih poslovnih strategija. 

Kako to izgleda u praksi ukratko ćemo vam predstaviti na primeru našeg klijenta Publicis Groupe – globalne agencija za marketing i komunikacije koja pod svojim krovom u Srbiji objedinjuje više agencija među kojima su i Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Publicis, Starcom, Zenith i druge.

 


 

Zajedničkom saradnjom na projektu unapređenja procesa izveštavanja kroz primenu Power BI alata postignuti su sledeći rezultati:

  • Omogućen brz pristup podacima i analiza u svega par klikova primenom Power BI predefinisanih izveštaja;
  • Unificiran način izveštavanja za sve organizacije koje su deo klastera Južne Evrope;
  • Poboljšana komunikacija i saradnja timova kroz omogućene interakcije zaposlenih u okviru samih izveštaja;
  • Pristup izveštajima sa razlišitih uređaja.

 

Pre impelmentacije Power BI alata, kompanija Publicis Groupe koristila je svoje metode za mesečno izveštavanje primenom naprednih funkcija Excel fajlova, pri čemu je svaki fajl sadržao po nekoliko desetina megabajta.

S obzirom da okuplja više agencija, veliki broj stručnjaka, i neprestano radi na obimnim projektima za svoje klijente, pojavila se potreba da se unapredi način praćenja i izveštavanja sa naprednijim alatima. Mainstream stručni tim ponudio je da dizajnira rešenje primenom Power BI alata.

Power BI je business intelligence alat koji Vam omogućava da kroz podatke brzo i jednostavno sagledate trenutno stanje Vašeg poslovanja. Zahvaljujući intuitivnom interfejsu i mogućnosti koje nude posebno skrojeni i predefinisani izveštaji, bitne informacije dostupne su zaposlenima u svega nekoliko klikova.

Kroz saradnju sa IT direktorom Damirom Jovićem i direktorom finansija Branislavom Lončarom, detaljno su analizirane potrebe i vrste izveštaja, procesi i prioriteti, kao i očekivani rezultati. U ovakvim projektima, uvek je izazov definisati sve izvore podataka, odlučiti o vrsti podataka koji će se koristiti, njihovoj veličini i povezanosti, vrsti infrastrukture na kojoj se skladište podaci i sl. Zato je za uspešnost ovakvih projekata veoma važno da postoji uzajamno poverenje i otvorena komunikacija.

U okviru Power BI alata podaci se ne prikazuju u njihovom sirovom obliku, već klasifikuju i modeluju. Kreiran model podataka se zatim kontekstualizuje i formuliše u uvide. Podaci se povlače iz više različitih izvora, a zatim organizuju u inteligentne uvide, dobijajući tako lako razumljivu vizuelnu formu u vidu grafikona i drugih grafičkih prikaza.

Power BI omogućava i tzv. drilldown analizu: zahvaljujući hijerarhiji u podacima i njihovoj kategorizaciji, klijent može da uradi detaljnu analizu spuštajući se sve do nivoa pojedinačnog klijenta. Na taj nacin stice uvid koliko se projekata nalazi na tom klijentu, kakva je saradnja sa klijentom, kakve su metrike koje pokazuju uspešnost svakog pojedinačnog projekta, itd.

 

Kao rezultat ovog projekta, efikasnost rada zaposlenih je poboljšana uz veliku uštedu vremena i optimizovan način komunikacije i saradnje. Informacija je sada bila jasno predstavljena, na razumljiv i prijemčiv način, a pored toga je i trenutno dostupna na različitim uređajima.

Klijent više nije morao da uzaludno troši vreme na pretraživanje i interpretaciju podataka, već je dobio prostora da usmeri svoj trud ka analizi i donošenju poslovnih odluka za uspešno poslovanje.

 


*Ovaj tekst predstavlja ujedno deo i najavu kompletne Publicis Groupe studije slučaja koja se odnosi na primenu Mainstream Power BI usluge.


Autor
Mainstream
Mainstream

Podelite

Povezani članci

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam svoje mišljenje

Popunite formu