RAZGOVOR Marija Vasiljević: Optimizacija IT infrastrukture smanjuje troškove

Biznis lideri suočeni su sa neizvesnim pritiskom na budžet sve dok pandemija COVID-19 traje. Ta situacija povećala je potrebu da se sprovede strateška procena svih troškova unutar kompanije – odnosno da se sprovede optimizacija troškova u svim poslovnim jedinicama.

Promene u poslovnom okruženju i dinamičan razvoj tehnologija dovode do sve većeg značaja optimizacije svih segmenta poslovanja i ključno pitanje koje se postavlja jeste – “ Da li postojeća infrastruktura podržava trenutne poslovne zahteve i planove za razvoj?“.

Kakvo je stanje na terenu, kod klijenata, prenela nam je Marija Vasiljević, Consulting Project Lead u kompaniji Mainstream.

Kakva je trenutna situacija kod klijenata, koji su razlozi zbog kojih se odlučuju na optimizaciju infrastrukture?

Definisanje strategije za optimizaciju IT infrastrukture za svaku kompaniju predstavlja veliki izazov. Razlozi iz kojih nam se kompanije obraćaju za ovaj tip projekata su različiti:

  • potreba za unapređenjem IT okruženja i povećanje operativne efikasnosti
  • težnja za smanjenjenjem troškova
  • spajanje sa drugim kompanijama i integracija IT sistema

Međutim, bez obzira na inicijalni razlog otpočinjanja saradnje, ono sa čime se najčešće susrećemo na početku projekta jesu razgranati IT sistemi sa velikim brojem različitih tehnologija, procesa i aplikacija koje prate visoki troškovi realizacije operacija i kompleksno upravljanje različitim organizacionim celinama.

Koji su izazovi sa kojima se susrećeš kada kreneš sa radom na projektu?

Poput svih konsultantskih usluga koje pružamo našim klijentima cilj nam je da omogućimo kompanijama da na najbolji mogući način iskoriste benefite novih tehnologija. Modernizacija infrastrukure je ključni pokretač digitalne transformacije.

Osnovni problem je to što veliki broj IT organizacija u trenutku potrebe implementira nove infrastrukturne elemente bez razumevanja tehnologije i usklađivanja sa postojećim platformama, aktivnostima i servisima koji su neophodni za ispunjavanje poslovnih ciljeva.

Za posledicu imamo spaghetti arhitekturu koja podrazumeva kompleksnu sinhronizaciju između softvera, manuelno ažuriranje podataka, dupliranje zadataka i manju usresređenost na strateške zadatke.

Kao rezultat toga najčešći izazovi sa kojima se susrećemo jesu:

  • implementirana jeftinija rešenja koja utiču na funkcionalnost i karakteristike usluge
  • vendor lock-in
  • brojni legacy sistemi
  • nepotpunost metodologije i dokumentacije pa samim tim i nepoznavanje detalja postojeće infrastukture i servisa
  • neadekvatan data centar za disaster recovery i teret in-house održavanja sistema
  • loša iskorišćenost ključnih resursa i nedostatak resursa za proširenje IT infrastrukture
  • zastarela oprema
  • istekle licence ili ugovori za održavanje hardvera i softvera

Takođe, izazovi koji ometaju napredak optimizacije su potreba za balansiranjem između svakodnevnih operacija i vremenu potrebnom za nove poslovne inicijative i projekte, kao i ulaganje u razvoj internih IT znanja veština koje će ispratiti promene na tržištu i nove tehnologije.

Šta klijenti mogu da očekuju kada se završi projekat, rezultati i sledeći koraci?

Važno je napomenuti da jedno rešenje ne odgovara svima i da je u ovom procesu od velike važnosti da kompanije preciziraju koje su njene potrebe i jedinstvene karakteristike kako bi mogli da im pomognemo da se opredele za optimalno rešenje.

Naši klijenti optimizacijom IT resursa postigli su i do 30% uštede, ali i mnogo efikasnije i pouzdanije rešenje za sigurnost i dalji razvoj poslovanja. Sam proces modernizacije IT infrastrukture je dinamičan ali je mnogo manje stresan uz pouzdanog partnera.

Ceo proces analize uglavnom traje od dve do četiri nedelje, u zavisnosti od veličine kompanije, i može se podeliti u tri faze: prikupljanje podataka i sprovođenje intervjua sa ključnim stakeholderima, analiza i generisanje detaljnog izveštaja.

Rezultat projekta jeste izveštaj koji obuhvata sledeće:

  • detaljan uvid u trenutno stanje komponenti IT Sistema uz prikaz svih prednosti I mana
  • analizu bitnih faktora za efikasnost infrastructure i optimalan rad sistema
  • sveobuhvatnu analizu sa poslovnog, tehničkog i finansijskog aspekta usklađenu sa poslovnim planovima i ograničenjima
  • predlog I preporuke za unapređenje poslovanja kao osnova za dugoročno planiranje ulaganja uz jasan prikaz benefita i neophodnih investicija (roadmap inicijativa)
  • uvod u Cloud Readiness Assessment i razrada migracionih strategija u slučaju da je implementacija cloud tehnologija prepoznata kao inicijativa od ključnog značaja


Gostujući autor
Marija Vasiljević
Marija Vasiljević

Marija je član Consulting tima Mainstream-a, a pre nego sto se pridružila kompaniji radila je kao Senior u IT Advisory odeljenju u KPMG-u. Njena zaduženja obuhvatala su sprovođenje IT revizije, IT assessment-a, kao i širok spektar konsultantskih projekata iz oblasti informacionih tehnologija za sve tipove finansijskih institucija i privrednih društava u Srbiji.

Podelite

Povezani članci

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam svoje mišljenje

Popunite formu