Ritejl transformacija uz cloud tehnologije

cloud u kolicima za kupovinu u supermarketu

Razvoj tehnologija i kanala kao što je e-commerce menjaju način na koji kupujemo, kao i očekivanja digitalnih kupaca. Mnogi ritejleri su pod pritiskom da učine svoje sisteme efikasnijim i pouzdanijim kako bi optimizovali korisničko iskustvo. Istovremeno, donosioci biznis odluka – naročito u ICT domenu – se suočavaju sa limitiranim budžetima i očekivanjima menadžementa da IT investicije ostvare veće rezultate.

Najčešći izazovi ritejl sektora

Fizičke prodavnice su i dalje važan element maloprodaje. Za ritejlere je imperativ da klijentima obezbede besprekorno iskustvo, koje će ispuniti njihova očekivanja na još bolji i efikasniji način od online kupovine. Međutim, veliki broj ritejl kompanija se i dalje oslanja na legacy IT sisteme. Problem sa ovim sistemima je dvostruk. Oni su pre svega skupi za održavanje i, čak ni uz nadogradnje i nabavku nove IT opreme, ne mogu da isprate zahteve modernog poslovanja. Drugi veliki izazov je očuvanje bezbednosti kritičnih sistema i podataka u digitalnom i fizičkom svetu.

Digitalizacija kao prioritet

Zbog svega navedenog, ritejlerima su potrebne nove tehnologije koje će im pomoći da unaprede biznis procese, sigurnost i isporuku usluga, bez obzira koje prodajne kanale koriste. Ovo je naročito važno danas, kada preko 40% ritejl kompanija posluje u izuzetno konkurentnom okruženju (Fujitsu Digital Retail Transformation Trends).

70.7% kompanija smatra da je digitalna transformacija ključan element ritejl tehnologije; 46.3% ritejlera kao glavni ICT izazov navodi zastarelu infrastrukturu; 75.1% navodi visoke početne troškove kao glavnu prepreku u digitalizaciji; Izvor: Digital Retail Transformation Trends 2020 - 2021, Fujitsu; Mainstream logo

Kako cloud može da pomogne?

Cloud tehnologije omogućavaju kompanijama da se prilagode novim tržišnim zahtevima i potrebama digitalnih korisnika kroz usvajanje novog poslovnog modela. Jedna od glavnih prednosti cloud-a je ekonomičnost. Korišćenjem ovih tehnologija, izbegavaju se visoke početne investicije, a budžet koji bi se iskoristio za kupovinu i održavanje IT opreme može da se usmeri na strateške inicijative. U zavisnosti od potreba, ritejl kompanije se mogu fokusirati na modele primene kao što su:

  • Migracija na javni cloud ili privatni cloud. Prelazak sa fizičke na cloud infrastrukturu je neophodan korak u digitalnoj transformaciji. U kontekstu digitalnih usluga ali i svakodnevnih maloprodajnih aktivnosti, cloud okruženje pravi razliku između IT-ja koji oduzima vreme poslovanju i IT-ja u službi vašeg biznisa. Izbor pravog cloud rešenja je tu ključan faktor i u tome vam mogu pomoći naši eksperti.
  • Cloud Disaster Recovery. Za kompanije kojima su bezbednost podataka i kontinuitet poslovanja na prvom mestu, a koje žele da se fokusiraju na razvoj osnovnog biznisa umesto na upravljanje infrastrukturom, cloud disaster recovery je pozudana, efikasna i isplativa opcija.
  • Cloud analitika. Koristeći napredne analitičke alate na cloud-u, ritejl kompanije mogu da steknu bolje uvide u želje i navike svojih kupaca, predvide njihova ponašanja i personalizuju ponude.

Primenom cloud-a se može promeniti način rada i stvaranja poslovne vrednosti u raznim aspektima maloprodaje. Neke od prednosti uključuju:

  • Efikasniji performans poslovnih aplikacija
  • Niži troškovi infrastrukture od in-house (fizičkog) rešenja
  • Veća fleksibilnost i ekonomičnost u korišćenju IT resursa i aplikacija kao što je poslovna analitika
  • Bolja kontrola lanca snabdevanja uz objedinjene informacije i pristup sa bilo koje lokacije


Saznajte više o prednostima i primeni cloud-a u ritejl sektoru.


Cloud u službi maloprodaje: primer iz prakse

Bez obzira na cilj, najuspešnije cloud implementacije su praćene sistematičnim pristupom koji podrazumeva usku saradnju između ritejl kompanije i tehnološkog partnera. Kada je maloprodajni lanac Gomex odlučio da celokupno produkciono okruženje prebaci u cloud, Mainstream tim je koristio proverenu metodologiju sa jasno definisanim koracima.

1. Analiza trenutnog IT okruženja i potreba; 2. Definisanje budućih izazova i ciljeva koje IT treba da ispuni; 3. Predlog optimalnog rešenja za serversku infrastrukturu; 4. Migracija na cloud i testiranje; 5. Optimizacija i podešavanje sistema; Mainstream logo

Zahvaljujući ovakvom pristupu, projekat je realizovan u kratkom roku – od upoznavanja sistema do puštanja u rad je prošlo svega 3 meseca. Pročitajte više o Gomex-oj cloud transformaciji.


Spremni ste da pređete na cloud?



Autor
Katarina Marinković
Katarina Marinković

Podelite

Povezani članci

Imate pitanja, ideju ili komentar?

Kontaktirajte nas.

    Popunite formu


    Mainstream Newsletter
    Ukoliko želite da dobijate relevantne vesti i nove blog tekstove ostavite svoj kontakt.
    Prijavi se
    Unsuscribe je moguć u bilo kom momentu.
    close-link