Problemi savremenog IT-ja usled poplava iliti kako me Cloud brani od kiše

 

Prethodnih dana, velika količina padavina je prouzrokovala poplave i bujice širom naše zemlje. Voda je odsekla različite delove zemlje, u gradovima je nastao kolaps, dok su mnoga naselja ostala bez snabdevanja električnom energijom. Jednostavno, nepogoda je onemogućila normalno funkcionisanje svakodnevnice, uključujući i odvijanje poslovnih aktivnosti.

Prirodno je najviše zahvaćena poljoprivreda, ali ni ostale privredne grane nisu pošteđene. Informacije kao najvitalniji deo kompanije nalaze se pod veliki rizikom, jer kao što znamo IT i vremenske nepogode nisu dobra kombinacija. Brojne kompanije koje još uvek nisu svoje poslovanje prebacile na Cloud postale su žrtve vremenske nepogode, jer su im serveri i brojna oprema poplavljeni, a svi ili delimično svi podaci zauvek nestali. Iznenadni gubitak koji nastaje usled oštećenja IT infrastrukture, može stvoriti velike probleme za kompaniju, koji se ne mere samo u novcu, već i u gubitku reputacije. Međutim da li je to “iznenadni gubitak”?

U prethodnih nekoliko godina broj nepogoda izazvanim poplavama raste što povećava rizik dešavanja ovakvih događaja i u narednom periodu. Ubeđenje da se to nama ne može dogoditi ili gruba procena da je isplativije baviti se problemom u momentu kada nastane više ne sme biti deo vaše strategije. Kada se katastrofa desi nedostatak proaktivnog pristupa u prošlosti, podrazumeva i nedostatak odgovora u sadašnjosti.

Kako bi obezbedili da se informacije nestmetano kreću kroz kompaniju, potrebno je obezbediti adekvatnu IT infrastrukturu ali i disaster recovery plan.

Kako obezbediti kontinuitet poslovanja?

Cloud vs On-premise. Pod ubeđenjem da je sve što je fizički opipljivo i bezbednije, kompanije se često odlučuju da sve ili bar većinu svojih podataka skladište na fizičkoj lokaciji kompanije.  Međutim ukoliko dođe do oštećenja on-premise IT infrastrukture kompanija se može naći u nezgodnom problemu. Uz cloud, podaci se čuvaju offsite odakle se bezbedno mogu preuzeti u slučaju katastrofe. Stepen zaštite IT sistema je visok, a ne postoje nikakvi skriveni niti uzaludni troškovi: kompanije plaćaju samo ono što zaista i potroše, što čini ulaganje u cloud mudrom poslovnom odlukom.

Disaster recovery. Za adekvatan odgovor na potencijalnu katastrofu, pored pouzdane IT infrastrukture potreban je i konkretan plan. Prilično je jasno da se katastrofa teško može predvideti. Ono što možete da uradite je da mislite unapred i napravite detaljan plan oporavka (tj. disaster recovery plan), kako biste se u najkraćem mogućem roku i uz minimalne gubitke vratili u normalan ritam poslovanja. Dobar plan podrazumeva sveobuhvatnu dokumentaciju koja jasno definiše protokol i procedure, te obezbeđuje kontinuitet u poslovanju i brzo sanira štetu.

Nažalost, poplave su postala česta pojava u našoj zemlji i svaki put nas podsete na kratkovidost u donošenju odluka. Svesnost da se problemi mogu desiti već predstavlja korak napred, nezavisno od toga da li su uzrokovani prirodnim nepogodama, ljudskim ili nekim drugim faktorom. Zadatak kompanija je da rizike neutrališe ili njihov uticaj svede na minimum, pogotovo kada je reč o čuvanju kompanijskih podataka od važnosti.

 


 

Da li ste se već pripremili za najgore? Ukoliko niste, pogledajte našu disaster recovery uslugu, i saznajte više o optimizaciji IT infrastrukture. Zakažite besplatne konsultacije na business@mainstream.rs


Autor
Avatar
Nikola Blaževski

Podelite

Povezani članci

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam svoje mišljenje

Popunite formu