Najčešće greške kod optimizacije IT infrastrukture

 

Novo poslovno okruženje i dinamičan razvoj tehnologija dovode do sve većeg značaja optimizacije svih segmenata poslovanja. Kada je reč o modernizaciji IT infrastrukture, postoji niz alata i rešenja koja vam mogu pomoći da ispratite industrijske trendove i podignete svoje poslovanje na viši nivo, u skladu sa mogućnostima koje digitalno doba nudi. Jedna od ključnih dilema pred kojom se nalaze donosioci odluka kada je IT infrastruktura u pitanju, jeste izbor između on-premise ili cloud infrastrukture.

Za razliku od on-premise rešenja vrednost cloud-a je upravo u tome što čini poslovne operacije efikasnijim i lakšim, a pritom pruža bezbedno sistemsko okruženje i omogućava preraspodelu budžeta i značajne uštede. Koju god inovativnu strategiju, softver ili novu tehnologiju pokušate da implementirate, šanse su da vam cloud može pomoći da izvučete maksimum iz svake od njih.

Optimizacija IT infrastrukture (jer se svaka kuća gradi od temelja)

Često se dešava da se mnogi rukovodioci i ključni donosioci odluka nađu pred sličinim ili istim problemima uprkos ostvarenim ulaganjima u IT infrastrukturne sisteme. Pored samog obima ulaganja postoje i drugi faktori koje je neophodno adresirati prilikom upravljanja IT-em kompanije.

Nezadovoljstvo performansama i otežane poslovne operacije su nužna nuspojava zastarele tehnologije ili neadekvatno odabranog infrastrukturnog rešenja.  Data centri, mrežne komunikacije, IT bezbednost – sve to čini IT infrastrukturu koja je tehnološki stožer svake kompanije. Upravljanje ovim komponentama je kompleksno i može biti previše zahtevno pogotovo za kompanije kojima to nije osnovna delatnost.

IT infrastruktura mora biti dovoljno snažna i pouzdana tako da podržava kompanijsku poslovnu strategiju, njen rast, razvoj i sva usvajanja novih tehnologija na koje planira da se oslanja. S obzirom na to da se svaka kuća gradi od temelja naviše, optimizacija IT infrastrukture ključan je korak za uspešno poslovanje. Ukoliko ne postoji kvalitetna i pouzdana tehnička osnova, realizacija ostalih poslovnih i IT operacija može biti ugrožena.

Najćešće greške prilikom optimizacije IT infrastrukture

Na osnovu dugogodišnjeg iskustva rada na tržištima u zemlji i inostranstvu, uočili smo da se pojedine greške javljaju češće nego ostale kada je optimizacija IT infrastrukture u pitanju. Sledi pregled najčešćih grešaka, koje uglavnom imaju i najveći uticaj na ishod projekta.

 

 

1. Vendor lock-in

Tokom vremena, IT eksperti često razviju afinitet prema određenim dobavljačima i tehnologijama. Do ovoga dolazi tako što se pojedini proizvođači ili dobavljači istaknu načinom na koji rešavaju probleme sa kojima se organizacija suočila u prošlosti. Kada se taj afinitet razvije preko određene granice, IT operacije postanu zavisne od rešenja konkretnog dobavljača, pri čemu je njegova zamena veoma skupa i naporna, dok pregovaračka pozicija kompanije opada. Ovo može predstavljati veoma visok rizik poslovanja i utiče na gubitak samostalnosti u odlučivanju.

2. Manjak sledljivosti i nestrukturiran pristup licenciranju

Kroz razvoj IT sistema veoma je važno ispratiti tempo koji najčešće biznis diktira. Kao rezultat tendencije da se pojedini servisi puste u rad u skladu sa očekivanjima, javlja se nedostatak vremena usklađivanja sistema kao celine, gde se javljaju troškovi koji bi inače mogli biti izbegnuti. Licenciranje je veoma dinamičan i kompleksan deo IT-a, koji postaje izvor dodatnih troškova u slučaju nesistemskog pristupa razvoju infrastrukture.

3. Kupovina jeftinijeg rešenja nauštrb dugoročnog razvoja

Kako se mnoge investicije u IT još uvek gledaju kao trošak, a ne kao ulaganje, javlja se tendencija da se plati što niža cena. Činjenica je da je moguće proći jeftinije i napraviti određene kompromise, ali problemi nastaju kada se žrtvuju funkcionalnosti ili karakteristike čiji nedostatak sprečava prelazak sistema u sledeću fazu razvoja ili kontinuitet operacija. Najčešće se zanemaruje značaj mrežne infrastrukture, kao i backup disaster recovery resursa i procesa.

4. Nepoznavanje detalja trenutne infrastrukture i servisa 

Nepotpunost metodologije i dokumentacije tokom razvoja sa rastom IT infrastrukture dovodi do „nepotpune mape“ IT-a. Informacije koje se pritom mogu izgubiti su nerazumevanje uskih grla u smislu performansi i proširenja, kao i neprecizirane međuzavisnosti između servisa. Kao i prethodne greške i ova se može ispraviti detaljnom analizom i pratećim planiranjem, pri čemu je adekvatan pristup od početka svakako poželjan tok razvoja.

 

Jedno rešenje ne odgovara svima

Važno je da kompanija precizira koje su njene potrebe i jedinstvene karakteristike, kako bi mogla da opredeli optimalno rešenje i nivo performansi. Na ovo, preko poslovne strategije, utiču i opšta IT strategija, zajedno sa pristupom i obimom primene cloud tehnologija. Faza životnog ciklusa, kako same kompanije, tako i korišćenih tehnologija značajne determinante koje određuju gde je najveći potencijal za unapređenje za konkretan poslovni sistem, pri čemu generička rešenja mogu da stvore teškoće u funkcionisanju konkretnog sistema.  

Sam proces modernizacije IT infrastrukture je dinamičan ali je mnogo manje stresan uz pouzdanog partnera. Recimo, ukoliko vršite migraciju sistema na cloud, provajder je taj koji se brine da ne dođe do downtime-a niti do gubitka podataka. Pritom, stručan tim zna koje aplikacije bi trebalo prve preseliti i koji je najbolji sistem prioritetizacije u tom smislu.

Ukoliko vam je potreban pouzdan partner i želite da saznate više o tome šta cloud može da uradi za vašu kompaniju, kontaktirajte Mainstream kako biste istražili svoje opcije. Svakako vam predlažemo da iskoristite našu ponudu i zakažete besplatnu konsultaciju sa našim timom koji vam može pomoći u izradi TCO (total cost of ownership) analize. Priključite se uspešnim biznisima, optimizujte svoje IT troškove i uhvatite korak s vremenom!


Autor
Avatar
Bogdan Rakic

Podelite

Povezani članci

Kontaktirajte nas

Pošaljite nam svoje mišljenje

Popunite formu